سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بوشن چیست؟

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.یکی از پرکاربرد ترین اتصالات لوله آب بوشن ها هستند که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

بوشن ها

بوشن نوعی از اتصالات لوله آب است که دارای شکلی ساده مانند استوانه است.برخلاف ظاهر ساده بوشن، کاربرد های زیادی داشته اما وظیفه اصلی بوشن اتصال دو لوله به یکدیگر در مسیر های لوله کشی است.

اگر کمی اطلاعات در مورد سیستم های لوله کشی داشته باشید؛ احتمالا این سوال برایتان پیش بیاید که بوشن چه کاربردی دارد در حالی که اتصال لوله آب ها معمولا از راه جوشکاری انجام می شود.در پاسخ به این سوال باید خدمتتون عرض کنم که بوشن نسبت به جوشکاری مزیت بزرگی دارد.مزیت بوشن این است در صورت آسیب به لوله ها، تعمیر آنها بسیار آسان تر از حالت جوشکاری خواهد بود.

 

 

انواع بوشن

 به طور کلی بوشن ها در دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته میشوند. این دو دسته دارای انواع مختلفی بوشن هستند که کارکرد متفاوت دارند به طوری که نحوه نصب و لوله های بکارگیری در آن متفاوت هستند.

بوشن فلزی

4 نوع بوشن در دسته انواع بوشن فلزی قرار می گیرند که شامل موارد زیر میشوند.

1) بوشن ساده

2) بوشن تبدیل

3) بوشن روپیچ توپیچ

4) بوشن پرسی

بوشن پلاستیکی

1) بوشن یک سر دنده:

2) بوشن دو سر کوپل تخت:

 برای مطالعه ادامه مقاله و خرید انواع بوشن به لینک بوشن در سایت الو آهن مراجعه کنید.