سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با لوله کشی آتش نشانی

آشنایی با لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی ساختمان، طراحی و اجرای لوله کشی آب آتش نشانی ساختمان مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با حریق انجام می‌شود. طراحی و اجرای تأسیسات آتش نشانی هر ساختمان متناسب با شرایط هر ساختمان انجام می‌شود.

در زمان آتش‌سوزی برای کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی، مهار به موقع، جلوگیری از پیشروی آتش و به حداقل رساندن ضررهای ناشی از حریق از سیستم اطفاء حریق استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی و بررسی ل.له کشی آتش نشانی در یک ساختمان می‌پردازیم.

انواع لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی به روش خشک:

این لوله کشی آتش نشانی دارای لوله های خشک می‌باشد و آبی در آن وجود ندارد. منبع آب مورد نیاز در لوله کشی این سیستم‌ها و یا قرقره آتش نشانی، از منابع آب ساختمان تأمین نمی‌شود. این سیستم از درب ورودی ساختمان شروع شده و دارای انشعاباتی برای وصل کردن شیلنگ و کم و زیاد کردن آب در طبقات مختلف ساختمان است؛ که در زمان اطفاء حریق عملیات آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملیات اطفا را ساده و مؤثرتر می‌کند.

در زمان آتش‌سوزی با اتصال شلنگ‌های ماشین آتش نشانی به شیر ورودی درب، آب سیستم تأمین شده و آب از طریق انشعابات وارد طبقات مختلف ساختمان می‌شود. در دو طرف جعبه آتش نشانی 4 سوراخ در بالا و پایین جعبه وجود دارد، معمولاً سوراخ بالا مربوط به لوله کشی آتش نشانی خشک می‌باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله کشی آتش نشانی به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات مراجعه کنید.